Відкритий урок на тему "Звичайні дроби"

Презентація до даного уроку
Дії над звичайними дробами.
Розв’язування вправ.
Мета: систематизувати знання з теми: «Додавання та
віднімання дробів»;удосконалити обчислювальні уміння і навички;
розвивати логічне мислення, інтерес до математики, впевненість у своїх силах; виховувати самостійність, уважність.
Методична мета:  використання групової форми роботи та
інтерактивних вправ з метою формування навичок самооцінки та рефлексивного аналізу.

Хід уроку


І. Організаційний момент.
Привітання.
Вже протягом декількох уроків ми з вами працюємо над діями з дробами. Давайте подивимось, як здобуті нами знання допоможуть при розвязанні завдання.



II.   Актуалізація опорних знань.
Отже, спочатку пригадаємо основні правила про дроби:
      Що показує знаменник дробу?   
      Що показує чисельник дробу?
      Що означає риска дробу ?
      Який дріб називають правильним?
      Який дріб називають неправильним?  
      Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?  
      Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?  
      Як  додати дроби з однаковими знаменниками?  
      Як  відняти дроби з однаковими знаменниками?
       Що є добутком двох дробів?
      Як помножити дріб на натуральне число? 
Зараз на екрані будуть по черзі зявлятися завдання, ваше ціль записати в зошит номер завдання, і прослухавши умову , розв’язати, обрати правильну відповідь і для кожної правильної відповіді записати букву.
Починаємо! перше завдання….записали відповідь, далі увага на екран – правильна відповідь – і запишіть з права від неї літеру…..Далі випишіть у рядочок , всі ваші букви, їх повинно бути 8 і вони можуть повторюватись, вам необхідно скласти слово .
Підсказка- це слово про дроби.(Відповідь учнів)( звичайні).

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

Ви добре знаєте історію винайдення звичайних дробів, тобто вони стали необхідною частиною в житті людини.  Проте загального способу для позначення всіх дробів, як це прийнято тепер, коли чисельник записують зверху, знаменник знизу, а між ними ставлять риску, в давні часи не було. При виконанні обчислень стародавні єгиптяни зображали дроби, ставлячи крапку над знаменником. Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад, - треть, - півтреть, - п’ятина, - десятина, тощо. А дії з звичайними дробами завдавали людям надзвичайних труднощів.
Англійський чернець свого часу, писав: “ світі є багато речей, але немає нічого важчого, як чотири дії арифметики”.
Тоді ж і виникло німецьке прислів’я “попасти в дроби”, що означало опинитися в скрутному становищі. А причина, звичайно, полягала в тому, що не було встановлено необхідних правил виконання дій з дробами. Але ми з вами знаємо все про звичайні дроби і без труднощів зможемо виконати будь-яку дію над ними.
Формування умінь і навичок.
До нас сьогодні в гості завітали казкові герої,які багато знають про дроби та щоб  з ними познайомитися ,спочатку нам треба розв’язати завдання.
Для цього на кожній парті лежить завдання, спочатку самостійно розв’язує, потім в парі, а потім групи з чотирьох.
А зараз протягом 3 хв. Обговоріть , яке  з  завдань для Вас було найцікавішим, чому? Найскладніше, чому? А які оцінки ви отримали в групах?
Далі відповідає група. (керівник)
V. Підсумок уроку
А тепер подивимось хто завітав до нас у гості) ( секретарі по черзі відкривають картинку.)
Хто це? (учні)- кай і Герда з казки Ганс Христиан  Андерсена «Снігова королева»
А чи знаєте яке відношення мають ці герої до дробів.
Коли кай був у полоні…..

VІ. Домашнє завдання.
Відкрили щоденники і записали д/з на середу 4 урок.
VІІ. Рефлексія
Учитель.

J «Я все зрозумів, розв’язав все  правильно».
K «Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді
допускаю помилки».
L — «Я майже нічого не зрозумів, ще багато складно».
При виконанні завдань, я отримав  ___ балів.



Кожен учень обводить потрібний варіант відповіді.

Оцінювання вчителем



Немає коментарів:

Дописати коментар